Sunday, November 20, 2011

HiDuP si Penanam ANGGUR!!!

Berbulan-bulan xmenyentuh blog nie... actually bukan xde masa nk buka, tp xtau nk post ape kt blog ni.. hari-hari aku hadapi n lalui dengan aktiviti yang sama jer.. beginilah kehidupanku selepas tamat sesi pembelajaran aku di "madrasah"ku.. 4 tahun bertungkus lumus menghabiskan sisa2 hidup sebagai seorang pelajar di universiti.. akhirya abis juaaaaaa... :) dan skang dah berbulan2 plak menanam anggur di umah jer..huhuhu bukan xnak kerja, tapi hanya mereka yang mengalami situasi sepertiku saja yang akan memahami..bukan xde niat nk bekerja sementara menunggu kerja yang sesuai..niat tu ade, cuma xdijalankan..huhu..mcm aku katakan..hanya mereka yang mengalami yang akan faham.. :( abis bab sedih..masuk bab2 lain ye..xnak sedih2..hehe stiap hari, basuh kain, sidai kain, masak,.malam plak, lipat kain2 yg dh kering tu... itulah pekerjaan harian aku dr skang..then, stiap bulan komik aku xkn miss..mesti beli.. sape2 yg kenal aku, msti dh tau komik ape..hehehe.. of course ler UJANG.. 2 kali sebulan..dari dulu smpai skang, mmg feveret aku..ni kes abang aku slalu beli komik ni mse aku kecik2 dlu..skang dh berjangkit kat aku..hehe.. + pekerjaan aku skang, xde r smpai MENANAM ANGGUR sepenuh masa....aku sibuk ngn menanam pokok2 yang boleh mendatangkan hasil..xmacam TANAM ANGGUR ni..langsung xder hasil..hahahaha... buah2 roselle aku dh mendatangkan hasil..kangkung pn ade r sket2 w/pun xberapa subur..boleh r wat nasi goreng kampung + kangkung..hihihi.. itulah keje aku skang.. haaaaaaaaa...lupe plak, + satu lagi keje, jd driver my nephew yang tadika tu..hihihi.. tulah keje n rutin harian aku..but, still membuahkan hasil..hehe..thanks to my sis coz sudi sara adik die ni dr dulu lg sampailah skang ni..dh tua bangka pun..haha..xsabar nk dapat KERJA sebetul2nya..doakan saya ye..
:)

No comments:

Post a Comment