Tuesday, May 17, 2011

kehidupanku..

mula merindui saat bergelar kaunselor pelatih..dulu....mcm xde ape dgn gelaran tu..kini, baru kusedar dan ku akui..aku mula mengimbau kembali saat2 bergelar kaunselor pelatih..saat2 bersama rakan2 seperjuangan dari UMT..universiti negeri kelahiranku...sebuah universiti yang aku sendiri x berpeluang jejaki..namun, tu semua x penting..aku bukan nk citer pasal negeri aku..hahahahaha..

bile dh abes ni, br nk rindu2..mcm 2 lah kata2 org pada aku..

ada sorg kwn aku kate.. pnjm r kjp yek kate2 ni..hehe.."da hbs blja kaunsling ni,feels wnt sumone put theirself in my shoes......hahha......nk jd klien plk...but, its not easy kn"..aku pn nk mcm die ni nak..tp, boleh ke..org xkn fhm ape yg aku nk..kwn aku kate lg...pnjm lg ler kate2 tu yekk...hehe "tp brape krat je yg fahm tgas kaunslor. smua ingt this job is da easiest work in da world, juz cme to da offce, lsten anybdy prblms, and mke a report, they nvr thnk about da process, how to solve, how to adapt....n soooooooooo on/............ blm jd kaunslor i dah mngong.......bygkn if i'm a real counselor, wht kind of person/things i can be????".........hurmmmmmmmmmm...mcm mane tu kn...

mmg x diakui yg aku dulu x brape nk ngam dgn pggln kaunselor pelatih tu..yelahkan,,,,aku ni dh la x brape nk minat kaunseling2 ni...dgr org ckap, kena reflect balik...nk tlg guide klien selesai prob diorg..mcm2 lah nk kne fikir..tp,,,,kata kawan aku..dh jd tugas sorg kaunselor kn???so,,,,secara x langsung..aku pn terfikir samelah kan...mmg lah dh tugas kaunselor..tp, kaunselor pn manusia gk..kawan aku jwab lagi...mati r kalu org lain nk kne fikir psl kaunselor gk...kaunselor lah yg kne fight utk diri sndri...btul ke cmtu...pada pendapat aku...betul jgk ape yg kawan aku cakap tu....xkn org lain as our client nk kne fikir psl kaunselor kn...dh la diorg ad prob n issue2 yg xsetel..kaunselor plk nk menambah beban kt kepala diorg...xlogik2...hahahaha..

sebenarnya kn...sume tu bergantung pada diri sendiri kan....ke camne....hurmmmmmmmm...fikir2....hihihihi...

No comments:

Post a Comment